Hauptnavigation überspringen
Seiteninhalt

MIXOLOGY Verlags GmbH

For more than ten years MIXOLOGY’s specialists have chased the most exquisite drinking spots and the best bartenders, always on the trail of interesting, cutting-edge stories and curious about the world of bar culture. Magazine topics range from discussions of a city’s bars, presentations of new spirits and other products, bar histories, reports of competitions, right through to analyses of professional techniques and advice on setting up a home bar. MIXOLOGY is a continuing success story!

 

MIXOLOGY Verlags GmbH portfolio

The bimonthly print magazine, Mixology – Magazine for Bar Culture, is the core competence and the journalistic heart of MIXOLOGY Verlagsg GmbH. An audited circulation of 9,000 is distributed across Germany, Austria and Switzerland. In Austria and Germany the magazine is available by subscription and at well-stocked newsagents, primarily in train stations and airports.

Additionally, the annual MIXOLOGY BAR GUIDE has been published in cooperation with Tre Torri Publishing since 2012. It is a comprehensive collection of the finest temples of drinking pleasure and a guide to greatest bars in Germany, Austria, Switzerland and selected international cities.

For on-going coverage of competitions, new products and bar openings, see MIXOLOGY ONLINE. Updated daily, this platform is one of the major German-language news sources for bar professionals and connoisseurs looking for the latest on the best drinks, the newest bars, the most exciting spirits and the finest boutique beers.

The MIXOLOGY BAR AWARDS are the most important awards of the bar industry in German-speaking regions. First presented in 2007, the awards honour excellence in a variety of categories relating to the bar industry in Germany, Austria and Switzerland.

MADE IN GSA was created by MIXOLOGY Publishing in 2007 as a label for products designed and produced in German-speaking regions – Germany, Switzerland & Austria – matching the distribution areas of MIXOLOGY Magazine. Made in GSA represents home-grown and regional products with relevance to bar culture: spirits, beer, wine, sparkling wine, juice and soft drinks. An annual highlight is the Made in GSA Competition where bartenders from Germany, Austria and Switzerland compete against one another with a promotional buffet of more than sixty regional products.

In addition, two bar reference books “Cocktailian 1  – Das Handbuch der Bar” and “Cocktailian 2 – Rum & Cachaca” by Jens Hasenbein, Helmut Adam and Bastian Heuser have been published. The abundance of cocktail recipes, stories and preparation techniques make these books indispensible to bar professionals and bar flies. The third edition of Cocktailian 1 is currently on sale. Bar tools, glasses, reference books and selected spirits are available at partner store Cocktailian.de.

 

 

Seit über 10 Jahren begleiten die Fachleute von MIXOLOGY die exquisitesten Trinkstätten und die besten Bartender, immer auf der Suche nach aktuellen und interessanten Geschichten und Neuerungen in der Welt der Barkultur. Die Themen des Magazins reichen von Barbesprechungen einzelner Städte, Vorstellungen neuer Spirituosen und Produkte, Bargeschichte und Berichten von Wettbewerben bis hin zur Analyse von Arbeitstechniken und der Hilfe beim Einrichten einer Home Bar. MIXOLOGY ist eine Erfolgsgeschichte!

 

Das Portfolio der MIXOLOGY Verlags GmbH

 

Das alle zwei Monate erscheinende Print-Magazin, Mixology – Magazin für Barkultur, ist die Kernkompetenz und der journalistischer Mittelpunkt der MIXOLOGY Verlags GmbH. Es wird in Deutschland, Österreich und der Schweiz in einer Auflage von 9.000 Exemplaren distribuiert. Die Zeitschrift ist außerdem im Abonnement und im gut sortierten Zeitschriftenhandel – vornehmlich an Bahnhöfen und Flughäfen – in Österreich und Deutschland erhältlich.

Neben dem Print-Magazin erscheint seit 2012 jährlich, in Zusammenarbeit mit dem Tre Torri Verlag, der MIXOLOGY BAR GUIDE. Er ist eine umfassende Sammlung der schönsten Tempel des Trinkvergnügens und ein Wegweiser zu großartigen Bartresen in Deutschland, Österreich und der Schweiz sowie ausgewählten internationalen Metropolen. .

Für Tagesaktuelles, laufende Berichterstattung über Wettbewerbe, neue Produkte und Bar-Neueröffnungen empfiehlt sich MIXOLOGY ONLINE. Diese täglich aktualisierte Plattform ist eine der wichtigen deutschsprachigen Nachrichtenquellen für Bar-Profis und Connaisseurs auf der Suche nach den besten Drinks, neuesten Bars und spannendsten Spirituosen und Craft Bieren.

Die Mixology Bar Awards sind die wichtigste Auszeichnung der deutschsprachigen Bar-Industrie. Im Jahr 2007 erstmals verliehen, werden mit den Awards herausragende Leistungen in verschiedenen Kategorien rund um die Bar in Deutschland, Österreich und der Schweiz ausgezeichnet und gewürdigt.

Made in GSA wurde 2007 vom MIXOLOGY Verlag als Label für Produkte, die im deutschsprachigen Raum, also „Germany, Switzerland & Austria“ und damit dem Verbreitungsgebiet des MIXOLOGY Magazins, produziert werden, entworfen. Made in GSA steht seitdem für heimische und regionale Produkte mit Relevanz für die Bar: Spirituosen, Bier, Wein, Sekt, Saft oder Softdrinks. Jährliches Highlight ist die Made in GSA Competition, welche Bartender aus Deutschland, Österreich und der Schweiz und mit einem Wettbewerbsrückbuffet von über 60 regionalen Produkten gegeneinander antreten lässt.

Hinzu kommt die Publikation zweier Nachschlagewerke rund um die Bar. Jens Hasenbein, Helmut Adam und Bastian Heuser sind die Autoren der Bücher “Cocktailian 1  – Das Handbuch der Bar” und “Cocktailian 2 – Rum & Cachaca“. Die Fülle an Cocktail-Rezepten, Geschichten und Zubereitungstechniken machen diese Bücher für Bar-Profis und Barflys zu unverzichtbaren Standardwerken. Von Cocktailian 1 befindet sich mittlerweile die dritten Auflage im Verkauf. Über den Partner-Shop Cocktailian.de werden außerdem Bar-Tools, Gläser, Fachbücher und ausgewählte Spirituosen verkauft.

 http://mixology.eu

Dieses Event speichern

Event gespeichert